آموزش های سلامتی

ساخت وبلاگ

درمان واریس چگونه انجام می شود؟
همانگونه که درمقالات قبلی بیان مطالب فراوانی در مورد اینکه واریس چیست؟ بیان گردید، درمان واریس به دودسته مختلف قابل تقسیم می باشد که عبارتند از درمان های محافظه کارانه و درمانهای مداخله ای واریس.

درمان واریس بصورت محافظه کارانه ، بیشتر براستفاده از جوراب واریس و استفاده از برخی داروها متمرکزاست و نتیجه آن پیشگیری از وخیم شدن وضعیت واریس می باشد. درمان های مداخله ای ، بر درمان بیماری موجود و جلوگیری از بدتر شدن آن و درمان عوارض آن تمرکز دارد.
درادامه این نوشتار، به بحث درمورد انواع درمان واریس بصورت مداخله ای می پردازیم.

اسکلروتراپی:

 اسکلروتراپی رگهای اندام تحتانی چیست؟

این روش مبتنی بر تزریق  مواد خاصی به داخل ورید است که تحت تأثیر آن نارسایی و بدشکلی رگ ازبین رفته وعروق نارسا، به شکل قبلی و طبیعی دیده شده و نارسایی برطرف می شود.  یک جزءاجباری، برای  مدت پس از درمان ، پوشیدن مداوم بانداژهای الاستیک یا جوراب واریس است که بسته شدن مداوم دیواره های ورید را تضمین می کند و ازایجاد نارسایی مجدد در آن جلوگیری می کند.

اسکلروتراپی یا لیزر؛ کدام روش برای درمان واریس مناسب تر است؟ / دکتر مرعشی زاده

مزایای اسکلروتراپی وریدهای اندام تحتانی چیست؟

از مزایای اسکلروتراپی می توان به عدم وجود عوارض شدید، کارایی بالا و .... اشاره کرد.  این روش به صورت سرپایی انجام می شود و 5-6 دقیقه طول می کشد. یک اثر زیبایی بهینه را فراهم می کند.  در طول درمان ، محدودیت ها حداقل است و فقط باید جوراب واریس بپوشید و بدن را در معرض گرما قرار ندهید.  بلافاصله پس از تزریق ، می توانید زندگی عادی داشته باشید.

نتایج اسکلروتراپی چیست؟

با یک دوره درمانی مناسب ازاسکلروتراپی ، می توان درمان بیش از 90٪ از رگهای واریسی و تلانژکتازی را انجام داد.

لازم به یادآوری است که اسکلروتراپی نمی تواند لزوما همیشه پس از اولین تزریق، بهبودی نهایی را ایجاد کند ودر بعضی موارد دوره های مکرر اسکلروتراپی لازم است. در این راستا، معاینات پیشگیرانه منظم توسط یک متخصص فلبولوژی بسیار مهم است.

عوارض جانبی و عوارض احتمالی اسکلروتراپی فشاری چیست؟

خارش پوست در محل های تزریق ممکن است گهگاه احساس شوند ولی این احساس، نادر است و معمولاً طی 1-2 ساعت تا چند روز پس از اسکلروتراپی خود به خود برطرف می شوند. عوارض اسکلروتراپی  بسیار نادر است. ظهور تلانژکتازی های جدید که نیاز به درمان مکرر دارند ، بسیار کمتر مشاهده می شود.

در کلینیک واریس ، از یک روش اسکلروتراپی در برخی موارد استفاده می شود ، که اجازه می دهد این عمل تحت بی حسی موضعی انجام شود ، مدت اسکلروتراپی فقط چند دقیقه است.  بلافاصله پس از انجام اسکلروتراپی، بیمار به خانه می رود، و بلافاصله می تواند شروع به کار کند.

در هر صورت در حین عمل احساس ناخوشایندی نخواهید داشت.

متأسفانه ، وقتی قطر رگهای واریسی بسیار زیاد است ، ممکن است نتوان اسکلروتراپی رابه خوبی انجام داد وگاهی ممکن است نیاز باشد فلبکتومی انجام شود. درمیکروفلبکتومی از دو یا چند برش کوچک استفاده می شود ، در حالی که تنه های اصلاح شده قبلی با لیزر، رگه های واریس سطحی با استفاده از پروب های فلزی یا پلاستیکی مخصوص برداشته می شوند. به منظور افزایش نتیجه زیبایی عمل ، برای از بین بردن انشعابات واریسی ، از روش میکرو فلبکتومی استفاده می شود.  در این حالت ، شاخه های واریسی از طریق سوراخ های پوستی با استفاده از قلاب های فلزی مخصوص برداشته می شوند. بخیه زدن بعد از میکروفلبکتومی نیازی نیست.

استفاده از جوراب واریس بعد از عمل توصیه می شود.  شرایط پوشیدن لباسهای فشاری توسط پزشک تعیین می شود.  تمرینات مکرر در طول روز برای پاها توصیه می شود.  یک پیاده روی طولانی مزیت زیادی نسبت به ورزش مکرر اما کوتاه در طول روز ندارد.

به کسانی که واریس دارند توصیه می شود در حالی که در حال استراحت هستید، سعی کنید پاهای خود را بالاتر قرار دهید.

 

آموزش های سلامتی...
ما را در سایت آموزش های سلامتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جواد salamatshoma بازدید : 3 تاريخ : شنبه 16 تير 1403 ساعت: 21:22

رگ های واریسی چگونه به وجود می آید؟
واریس وریدهای پیچ خورده و بزرگ شده است۰هر رگ سطحی ممکن است مبتلا به واریس شود، اما رگهایی که بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند، ورید های پاهای شما هستند. این به این دلیل است که ایستادن و راه رفتن به صورت ایستاده باعث افزایش فشار در رگهای پایین تنه شما می شود۰
برای بسیاری از افراد، رگهای واریسی و رگ های عنکبوتی یک تغییر متداول و خفیف از رگ های واریسی به سادگی موضوع صرفا زیبایی است. برای سایر افراد، واریس می تواند درد و ناراحتی های مختلف ایجاد کند۰ گاهی اوقات واریس منجر به مشکلات جدی تری می شود۰
درمان ممکن است شامل اقدامات خود مراقبتی توسط پزشک برای درمان رگها ازطریق روش های گوناگون باشد۰

درمان جراحی واریس و عروق تار عنکبوتی پا - کلینیک درمان واریس

علایم واریس چیست؟
واریس ممکن است هیچ دردی ایجاد نکند۰
علایم واریس شامل:
۱-رگهایی که به رنگ ابی یا بنفش تیره هستند
۲-رگهایی که به نظر پیچ خورده وبرآمدگی هستند، اغلب آنها مانند تارهایی در پاهای شما هستند۰
هنگامی که علایم و نشانه های دردناک رخ می دهد، ممکن است شامل موارد زیر شود:
 - احساس درد یا سنگینی در پاها
- سوزش، ضربان، گرفتگی عضلات و تورم در پایین پاها
- درد پس از نشستن یا ایستادن به مدت طولانی
- خارش در اطراف یک یا چند رگ پا
- تغییر رنگ پوست در اطراف ورید واریسی
رگهای عنکبوتی شبیه رگهای واریسی هستند، اما کوچکتر هستند۰
رگهای عنکبوتی نزدیکتر به سطح پوست دیده می شوند واغلب قرمز یا آبی هستند۰
رگهای عنکبوتی روی پاها ایجاد می شوند، اما گاهی در صورت نیز یافت می شوند.
اندازه آنها متفاوت است واغلب شبیه تار عنکبوت هستند۰

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنیم؟
ورزش، بالا بردن پاها یا پوشیدن جورابهای واریس به شما در کاهش درد رگهای واریسی کمک می کند و از بدتر شدن آنها جلوگیری می کند۰
اما اگر نگران چگونگی ظاهر و احساس وریدهای خود هستید و این اقدامات از بدتر شدن وضعیت شما جلوگیری نکرده است به پزشک مراجعه کنید۰

علل ایجاد واریس چیست؟
دریچه های ضعیف یا آسیب دیده وریدی می توانند منجر به واریس شوند۰ سرخرگ ها خون را از قلب شما به بقیه بافت ها می رسانند و سیاهرگ ها خون را از بقیه بدن به قلب شما برمیگرداند، بنابراین خون می تواند در سراسر بدن دوباره گردش یابد.
برای بازگشت خون به قلب شما، رگهای پاهای شما باید برخلاف نیروی جاذبه کار کنند۰
انقباضات عضلانی در قسمت پایین ساق پا به عنوان پمپ عمل می کنند و دیواره های وریدی الاستیک باعث بازگشت خون به قلب می شوند. دریچه های ریز در رگهای باز می شوتد زیرا خون به سمت قلب جریان می یابد و سپس بسته می شود تا جریان خون به سمت عقب متوقف شود. اگر این دریچه ها ضعیف یا آسیب دیده باشند، خون می تواند به عقب جریان یابد و در رگ ها جمع شوند و باعث کشیدگی یا پیچ خوردگی رگ ها شود  و در نهایت رگ های پاها متورم می شود به این رگ ها متورم و پیچ و تاب خورده واریس گفته می شود.

برای درمان واریس از داروهایی نظیر کپسول دوکسیوم تجویز می شود. مقدار مصرف کپسول دوکسیوم باید به دستور پزشک صورت باشد.

 
عوامل خطرایجاد واریس:
این عوامل خطر ابتلا به واریس را افزایش می دهد
عوامل خطرمختلفی وجوددارندکه باعث ایجادواریس می شوندازجمله سن بالا، بارداری، زایمان،ایستادن زیادازحد، بلندکردن اجسام سنگین، استعدادارثی و.......

 

آموزش های سلامتی...
ما را در سایت آموزش های سلامتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جواد salamatshoma بازدید : 16 تاريخ : سه شنبه 12 تير 1403 ساعت: 22:07

توصیه هایی در مورد رژیم غذایی و فعالیت برای بیماران مبتلا به بیمارهای قلبی:
بیمارهای قلبی عروقی یکی از شایع ترین بیماری هایی است که در سراسر دنیا افراد زیادی را مبتلا می کند. در واقع در بسیاری از کشورهای دنیا طبق آمارهای رسمی بیماری های قلبی عروقی جزو شایع ترین بیماری هایی هستند که دامن گیر بیماران می شود باتوجه به این که بیماری های قلبی عروقی هم گستردگی فراوانی دارند وهم این که عوارض فراوانی را به همراه خواهند داشت لذا اهمیت پیشگیری از این بیماری ها کاملا مشخص نیست پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی به چند قسمت عمده تقسیم می شود یکی از این توصیه ها خودداری از تحمل استرس و پرهیز از اضطراب، استرس و درمان مشکلات روحی روانی می باشد چرا که افسردگی، اضطراب واسترس های روحی می‌توانند علاوه بر ایجاد مشکلات قلبی عروقی همچنین می توانند باعث تشدید رسوبات مواد زائد در عروق قلبی و سایر شریان های عروق شده و علاوه بران می توانند با کمک پاره شدن پلاگ های قدیمی یعنی رسوباتی که در سرخرگ های قلب تشکیل شده اند ایجاد بیماری های قلبی و حتی سکته قلبی شود بنابراین اولین توصیه برای بیماران مبتلا به بیمار های قلبی عروقی و نیز کسانی تمایل دارند که به بیماری های قلبی مبتلا نشوند پرهیز از استرس و داشتن زندگی آرام و بدون تنش می باشد.
 دومین نکته پرهیز از دخانیات می باشد سیگار دارای صدها ماده سمی می باشد که علاوه بر اثرات سرطان زایی در قسمت های مختلف بدن می توانند باعث گرفتگی عروق قلب وسایر قسمت های بدن شوند انواع دیگر دخانیات نیز اثرات بسیار مخربی در بدن دارند به طوری که مصرف یک نوبت قلیان خطراتی به مراتب بیش تر از ده ها نخ سیگار می باشد بنابراین دومین توصیه در جهت پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی ترک سیگار و انواع دخانیات می باشد.
نکته سوم داشتن فعالیت فیزیکی مناسب می باشد فعالیت فیزیکی مناسب و انجام انواع ورزش های گوناگون کمک بسیار مهمی در بهبود وضعیت عمومی سلامتی بدن و همچنین عدم اطلاعات به سایر فاکتور ها ی خطر و عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی عروقی می شود بنابراین ورزش و فعالیت فیزیکی نه تنها به صورت مستقیم باعث پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی می شود بلکه همچنین به طور غیر مستقیم از طریق کاهش فاکتورهای دیگری که می تواند باعث ایجاد و یا تشدید بیماری های قلبی عروقی شوند را می توانند به پیشگیری کمک نمایند به عنوان مثال ورزش می توانند با کنترل دیابت و کاهش قند خون کمک شایانی به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی بنماید همچنین ورزش باعث می شود که چربی خون نیز کاهش پیدا کند و در صورتیکه اضافه وزن وجود داشته باشد را نیز درمان می کند همچنین ورزش باعث بهبود وضعیت عمومی روحی روانی و پیشگیری از استرس و ناراحتی های  روحی شده و در رسیدن بیمار به وزن ایده آل نیز کمک کننده می باشد در مورد نوع ورزش بایستی متذکر شد که انواع ورزش های مختلف می توانند اثرات مطلوبی در سیستم های مختلف بدن و از جمله دستگاه قلبی عروقی داشته ولی به عنوان یک گزینه ترجیحی می توان به پیاده روی اشاره نمود پیاده روی به مدت ۴۵ دقیقه در اکثر روزهای هفته حداقل میزان ورزش مورد نیاز می باشد بنابراین توصیه سوم در جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی ورزش می باشد. درمورد توصیه های غذایی برای بیماران مبتلا به بیماری های عروقی و واریس هم همین توصیه ها قابل اجراست.


یکی دیگر از نکات بسیار مهم مبحث جلوگیری کنترل فشار خون می باشد در حقیقت فشار خون نیز یکی از مهم ترین فاکتورهای خطر برای ایجاد و یا پیشرفت بیماری های قلبی عروقی می باشد فشار خون ایده آل در محدوده ی سیستول ۱۲۰و دیازتول برابر با ۹۰ میلی متر جیوه می باشد در صورتی که فشار خون بیمار بالا تر از حد مطلوب باشد می تواند باعث ایجاد بیماری های مختلف شود که در مقالات مختلف در سایت دکتر هادی زاده  به آن ها اشاره شده است در کنترل فشار خون باید از استفاده ی غذا های مناسب تاکید نموده و همچنین ورزش و دوری از استرس نیز دراین زمینه نقش مهمی دارد در صورتیکه فشار خون بیمار، خیلی بالا باشد بایستی از داروهای مناسبی برای کنترل فشار خون استفاده نمود در بحث کنترل فشار خون بایستی دقت نمود که هر یک از داروهای مورد استفاده خواص مناسب و عوارض جانبی خاص خود را دارد لذا در هنگام تجویز این داروها بایستی دقت فراوان به خصوصیات هریک از آن ها و عوارض جانبی احتمالی مبذول نمود توصیه می شود که چنانچه  بیماران به هر یک از عوارض احتمالی داروها مشکوک شدند فورا به پزشک معالج خود اطلاع دهند تا داروی مناسب دیگر برای آنها تجویز گردد بنابراین یکی دیگر از توصیه های مورد تاکید در برابر بیماری های قلبی عروقی کنترل فشار خون می باشد نکته بعدی در این زمینه که بسیار حائز اهمیت می باشد رعایت رژیم غذایی مناسب و پرهیز از غذاهای نامناسب می باشد. غذاهای مناسب ، باید خصوصیات  مناسب برای حفظ تعادل مواد لازم برای بدن می باشد. از چربی های جامد باید پرهیزکرد، اصولا مصرف نمک نیزبایستی بشدت محدود شوند.توصیه های ذکر شده در بالا برای واریس نیز صدق می کند.

 

آموزش های سلامتی...
ما را در سایت آموزش های سلامتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جواد salamatshoma بازدید : 5 تاريخ : سه شنبه 12 تير 1403 ساعت: 20:13

بهترین درمان واریس را دراین مقاله به شما معرفی می کنیم. امروزه درمان واریس اغلب به صورت سرپایی و با استفاده از تکنیک های مختلف انجام می شود،  ما بسته به نیاز شما یکی از درمان های زیر را به شما ارائه می دهیم.
برای درمان واریس طنابی بهترین درمان ، لیزر واریس است.
اسکلروتراپی یک روش ساده، موثر و کم تهاجمی برای درمان واریس های سطحی اندام تحتانی است. در موقع اسکلروتراپی واریس یک ماده خاص برای تحریک رگ ،مستقیماً به ورید مبتلا تزریق می شود که  منجر به درمان آن (اسکلروز) می شود.
اسکلروتراپی با هدایت اولتراسوند از همان فرآیند اسکلروتراپی استفاده می کند، اما تزریق محصول توسط هدایت سونوگرافی انجام می شود.
لیزر درون وریدی می‌تواند رگ‌های واریسی بزرگ را درمان کند. این تکنیک شامل وارد کردن فیبر لیزری به داخل ورید واریسی با استفاده از یک سوراخ کوچک برای درمان کامل آن است. تکنیک  آر اف هم مشابه لیزر است.
البته همه این درمان‌ها باید توسط بهترین متخصص واریس انجام شود تا نتیجه عالی بدست آید.
فلبکتومی نیز یک روش دیگر است که کاربرد وسیعی دارد. این درمان شامل برداشتن رگ های واریسی از طریق برش های بسیار کوچک است.

اسکلروتراپی | کلینیک قلب و عروق دکتر امیرفرهنگی

آموزش های سلامتی...
ما را در سایت آموزش های سلامتی دنبال می کنید

برچسب : اسکلروتراپی, نویسنده : جواد salamatshoma بازدید : 10 تاريخ : چهارشنبه 30 خرداد 1403 ساعت: 21:07

آموزش های سلامتی...

ما را در سایت آموزش های سلامتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جواد salamatshoma بازدید : 16 تاريخ : چهارشنبه 23 خرداد 1403 ساعت: 21:46

آنژین صدری

آنژین صدری در حقیقت یک کمبود موقت و گذرا خون رسانی به عضله قلب (میوکارد) است. حمله آنژین صدری زمانی اتفاق می‌افتد که مجرای شریان کرونر باریک می‌شود و از طریق آن اکسیژن عضله قلب تامین می‌شود. با حمله آنژین صدری، دردی رخ می دهد که دارای خاصیت فشار دادن، فشردن یا سوزش است، در وسط قفسه سینه، پشت جناغ موضعی است، تسلیم می شود (به گردن، فک پایین، دندان ها) یا به دست ها. بیشتر اوقات، درد در هنگام استرس فیزیکی یا عاطفی رخ می دهد، در حالت استراحت ناپدید می شود. حمله آنژین صدری سیگنالی است مبنی بر کمبود خون عضله قلب، اولین "زنگ" که می گوید برای جلوگیری از یک عارضه خطرناک تر، مانند انفارکتوس حاد میوکارد، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

انفارکتوس حاد میوکارد مرگ بخشی از عضله قلب به دلیل نقض خون رسانی آن است. این می تواند به دلیل انسداد رگ توسط یک ترومبوس رخ دهد - لخته خونی که در محل آسیب پلاک آترواسکلروتیک ایجاد می شود. در نتیجه، جریان خون به عضله قلب متوقف می شود و این منجر به انفارکتوس میوکارد - نکروز، نکروز بافتی می شود. متعاقباً یک اسکار در این مکان ایجاد می شود. بیشتر اوقات، با انفارکتوس میوکارد، فرد درد حاد (سوزش، فشار) را در پشت جناغ یا در هر دو طرف قفسه سینه تجربه می کند، اغلب درد به فک، گردن، پشت زیر تیغه های شانه و بالای شکم می رسد. درد می تواند به صورت موجی باشد - یا تشدید یا ضعیف شود. درد ممکن است با نقض ضربان قلب، ضعف، عرق سرد، کاهش فشار خون، احساس کمبود هوا، سرگیجه، غش، حالت تهوع همراه باشد. این حالت از 20 دقیقه تا چند ساعت طول می کشد. علائم فوق ممکن است در ترکیبات مختلف ظاهر شوند، لازم نیست همه علائم وجود داشته باشد. در برخی موارد، انفارکتوس میوکارد می‌تواند بدون سندرم درد شدید، با احساس درد غیر معمول (مثلاً مانند استئوکندروز یا زخم معده)، و همچنین می‌تواند بدون هیچ علامتی رخ دهد. باید به خاطر داشت که سکته حاد میوکارد خطرناک ترین بیماری با سطح بالای مرگ و میر است. بنابراین، اگر در خود یا یکی از عزیزان خود مشکوک به انفارکتوس میوکارد هستید، معطل نکنید، فوراً با آمبولانس تماس بگیرید.

نارسایی قلبی

نارسایی قلبی آسیب شناسی است که در آن قلب نمی تواند به طور کامل با عملکرد خود کنار بیاید و در نتیجه سایر اندام ها و بافت های بدن مواد مغذی و اکسیژن کمتری دریافت می کنند. نارسایی قلبی به صورت عدم تطابق بین نیازهای بدن و توانایی های قلب بیان می شود. نارسایی قلبی را باید از نارسایی وریدی و واریس افتراق داد. به طور معمول، عضله قلب با شدت خاصی منقبض می شود و مقدار زیادی خون را «پمپ می کند». در نارسایی قلبی، بدن نمی تواند با عملکرد خود کنار بیاید. بیشتر اوقات، این با تنگی نفس، ضعف، تورم بیان می شود. در مرحله اولیه توسعه بیماری، نارسایی قلبی فقط در طول فعالیت بدنی خود را نشان می دهد - زمانی که قلب مجبور است با شدت بیشتری کار کند. در این مرحله، بیماری هنوز به طور کامل قابل درمان است، بنابراین حتی کوچکترین نشانه ای از علائم را نادیده نگیرید و با پزشک مشورت کنید! هر چه بیماری پیشرفته تر باشد، اختلالات بیشتر در همه اندام ها و سیستم ها می تواند منجر به کمبود طولانی مدت خون و مواد مغذی شود.

فیبریلاسیون دهلیزی

فیبریلاسیون دهلیزی (یا فیبریلاسیون دهلیزی) بیماری است که در آن ریتم انقباضات قلب مختل می شود. به طور معمول، سیستم هدایت قلب یک تکانه ایجاد می کند که باعث می شود قلب در یک فرکانس مشخص و با ریتم سینوسی منقبض شود. در فیبریلاسیون دهلیزی، گره سینوسی از کار می‌افتد، فیبرهای عضلانی دو حفره فوقانی قلب به‌طور ریتمیک منقبض می‌شوند و می‌لرزند، می‌لرزند یا منقبض می‌شوند.سایر موارد را می توانید در سایت بهترین متخصص واریس اصفهان جستجو کنید. این امر منجر به ضربان نامنظم قلب می شود و در نتیجه خون به طور ناهموار وارد حفره های قلب می شود و می تواند در آنها تجمع پیدا کند و در نتیجه لخته های خون (ترومبی) ایجاد شود. لخته خون می تواند از طریق جریان خون به مغز برسد و باعث سکته شود. فیبریلاسیون دهلیزی کنترل نشده خطر سکته را حدود 5 برابر افزایش می دهد! علائم فیبریلاسیون دهلیزی: تغییر در ضربان قلب، تنگی نفس، درد قفسه سینه، ضعف، سرگیجه، غش. اغلب، با فیبریلاسیون دهلیزی، فرد هیچ تغییری را احساس نمی کند و بیماری به طور تصادفی - در طی یک معاینه پیشگیرانه - تشخیص داده می شود. تعداد موارد تشخیص داده شده فیبریلاسیون دهلیزی به طور مداوم در حال افزایش است. در همان زمان، داروهای جدید و مدرن اکنون ظاهر شده اند که به طور موثر با این بیماری مبارزه می کنند. نکته اصلی این است که به موقع با متخصص قلب تماس بگیرید
اکنون دیگر صحبت از بیماری های فردی نیست. به عنوان یک قاعده، بیماری های سیستم قلبی عروقی خود را در یک مجموعه نشان می دهند. تقریباً هرگز اتفاق نمی افتد که شخصی یک چیز داشته باشد، مثلاً فقط فشار خون شریانی. این یک سیستم واحد است و یکی دیگری را می کشد، هر بیماری قلبی خطر ابتلا به دیگری را افزایش می دهد.

آموزش های سلامتی...
ما را در سایت آموزش های سلامتی دنبال می کنید

برچسب : بهترین متخصص واریس اصفهان, نویسنده : جواد salamatshoma بازدید : 13 تاريخ : جمعه 11 خرداد 1403 ساعت: 14:14

درچندسال اخیر، تلاش گروه  نگارندگان برتهیه هرچه بهتر مقالات بوده است.

تلاش برآن بودکه مطالب لازم درمورد نارسایی های وریدی و واریس رابازبانی ساده بیان نماید.
این تلاش، منجربه نگارش تعدادزیادی ازمقالات گردید.
مقالات اولیه ازاین سری مقالات، درمورد تعریف واریس ونارسایی های وریدی بود.
درسری بعدی مقالات، تفاوتهای موجود بین علل مختلف نارسایی وریدی رابیان نمودیم.
درآن مقالات بویژه مطالب مختلفی درمورد لنفادم و نارسایی های لنفاوی مطرح شد.
همچنین اختلافات آنهابا نارسایی های وریدی و واریس ، به رشته تحریر درآمد.
درمقالات مربوط به بهترین درمان واریس و نارسایی های وریدی، نکات مهم نشان داده شد.
نشان داده شد که بهترین و عالی ترین روش درمان واریس و نارسایی های وریدی، RF ابلاسیون ولیزر داخل عروقی است.
گروه نویسندگان زیرنظر بهترین متخصص واریس کاررا ادامه داد.
سپس یک مجموعه ازمقالات درمورد عوارض واریس و درمان آنهاتقدیم خوانندگان گرامی گردید.
ابن مجموعه مقالات هم باعث معرفی بهترین متخصص واریس اصفهان شد.
درمقالات مربوط به عوارض واریس، عوارض مختلف آن رانشان دادیم.
بیان گردید که نارسایی های وریدی و واریس دارای عوارض مختلف و متنوعی هستند.
درآخرین مقاله، به بحث پیرامون ارتباط نارسایی وریدی واستئوآرتریت پرداختیم.


مشکلات ارتوپدی دراین بیماران


دریک مطالعه جالب که درسال
2012 تا 2013 صورت پذیرفت، صدو سه بیمارنزدیک به پنجاه سال موردبررسی قرارگرفتند.
دراین مطالعه جالب،برخی شواهداستئوآرتریت در بیماران مبتلابه نارسایی وریدی، بیش ازسایرین قابل ردیابی بود.                این مطالعه، یکی ازمطالعاتی است که نقش نقص جریان خون وریدی دراحتمال ایجاداستئوآرتریت رانشان می دهد.

 

درگیری عصب سیاتیک:

یکی دیگر ازعوارض جالب نارسایی وریدی در بیماران مبتلا به واریس، درگیری عصب سیاتیک است.
در مقالات قبلی که پیرامون عوارض واریس و نارسایی های وریدی به رشته نگارش در آوردیم مطالب گوناگونی در مورد عوارض واریس و بیماری‌های وریدی تقدیم شد. در این مقالات نشان دادیم که واریس به عنوان یکی از انواع نارسایی های وریدی دارای عوارض و مشکلات ثانویه بسیار زیادی می باشد .بسیاری از این عوارض عوارض شایع و مشهور می باشند، به عنوان نمونه تورم پا ناشی از واریس و یا درد ناشی از واریس عوارض معروف و مشهور ناشی از واریس می باشند.

اما برخی از عوارض ناشی از واریس و نارسایی های وریدی عوارض مشهور و شایع نمی باشند. برخی از این موارد در لابلای متون و مقالات منتشر شده بین‌المللی قابل یافت می باشند. جالب است که طیف وسیعی از بیماری ها ممکن است ثانویه به واریس و نارسایی های وریدی ایجاد شوند که برخی از آنها را در مقالات قبلی توضیح و تبیین نمودیم .در این مقاله برآنیم تا ایجاد بیماری سیاتیک و عوارض فشار بر روی عصب سیاتیک ناشی از واریس وریدی را توضیح دهیم.

در چندین مقاله از مقالات قبلی بیان نمودیم که واریس دارای طیف گسترده عوارض عصبی می باشد. بسیاری از این عوارض ناشی از آزادسازی مدیاتورهای التهابی می باشند که این مدیاتور ها بر روی اعصاب پاها تاثیر گذاشته و باعث ایجاد مشکلات حسی در پاها می شوند. همچنین زخم‌های ناشی از واریس و نارسایی های وریدی دارای احساسات باعث ایجاد احساسات مختلفی مانند درد و سوزش می شوند که با توجه به مزمن بودن این زخم ها درمان این اختلالات عصبی نیز پیچیده می باشند ،هرچند همانگونه که اشاره نمودیم این دردها به خوبی به لیزر داخل عروقی و RF داخل عروقی پاسخ می‌دهند و همچنین بیان نمودیم که یکی دیگر از علل ایجاد اختلالات عصبی ناشی از بیماری های وریدی و واریس ایجاد، ادم می باشد. در واقع ادم شدید پاها میتواندبر روی اعصاب پا فشار وارد نموده و منجر به ایجاد درد و سایر احساسات ناخوشایند عصبی شود.

یکی از نکات جالب که در مقالات مختلف به آن اشاره شده است اثرات فشاری واریس بر روی اعصاب خارج شده است.یکی ازاین اعصاب، عصب سیاتیک خارج شده از ستون فقرات میباشد. درد سیاتیک به دو بخش اصلی تقسیم می شود : دسته اول از دردهای سیاتیک ناشی از فشار دیسک بین‌مهره‌ای بر روی عصب می باشند،
فشار بر روی عصب سیاتیک ناشی از هرنياسیون و جابجایی دیسک بین مهره ای می‌تواند تظاهرات و علائم کلاسیک درد سیاتیک را ایجاد نماید. دسته دوم علل تحریک عصب سیاتیک، ناشی ازفشاربرروی عصب توسط وریداست. اگر دیسک هرنياسیون (فتق دیسک بین مهره ای) وجود نداشته باشد، لیکن واریس وریدی باعث فشار بر روی عصب سیاتیک شود، این مورد نیز می تواند باعث بروز علائم و عوارض تحریک وفشاربرعصب سیاتیک شود. در مقاله بعدی به تفصیل در این مورد سخن خواهیم گفت.

آموزش های سلامتی...
ما را در سایت آموزش های سلامتی دنبال می کنید

برچسب : بهترین متخصص واریس ,درمان واریس, نویسنده : جواد salamatshoma بازدید : 20 تاريخ : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 ساعت: 20:58

درمان ورم پا و مرکز درمان لنفادم اصفهان

درمان ورم پا و مرکز درمان لنفادم اصفهان ، موضوع این مقاله است. این مقاله توسط مرکزدرمان لنفادم دراختیارشماقرارداده شده است. درمان ورم پادر درجه اول معطوف به تشخیص علت اصلی و سایر علل احتمالی که باعث ایجاد ورم پا شدند می باشد.درمان ورم پادراصفهام (درمرکزدرمان لنفادم اصفهان) نیزبرهمین منوال انجام می شود. در یک نگاه کلی میتوان ورم پا را به دو دسته بزرگ ورم های یک طرفه و ورم های دوطرفه پا تقسیم نمود .

ورم های دو طرفه :

علل مختلفی می توانند باعث ایجاد ورم در هر دو پاهای بیمار شوند. شایعترین این بیماریها شامل نارسایی وریدی، بیماریهای کلیوی، بیماریهای کبدی، بیماریهای تیروییدی، کمبود آلبومین ، لیپادم و برخی بیماریهای دیگر هستند.

ورم های یک طرفه :

ورم یک طرفه پا در صورتی است که فقط یکی از پاها دچار ورم شده باشد . تعدادمراجعین به مرکزدرمان لنفادم اصفهان(کلینیک درمان لنفادم اصفهان) باشکایت ازورم یکطرفه، زیاداست. گاهی هردوپادرگیرورم هستندولی یکی از پاها به میزان بسیار بیشتری نسبت به پای دیگر دچار ورم شده باشد. علل مختلفی میتوانند باعث ورم یک طرفه پا شوند. از جمله مهمترین عللی که باعث ایجاد ورم در یک پا می شوند میتوان به واریس نارسایی های وریدی و همچنین لنفادم  اشاره کرد.

واریس و نارسایی های وریدی

یکی از شایع‌ترین علل ورم پا ، واریس و نارسایی های وریدی می باشند. این ورم عموما گوده گذار می باشد. یعنی با فشار انگشت روی پا فرورفتگی ایجاد می شود و پس از برداشتن انگشتان تا مدتی فرورفتگی باقی می‌ماند .

ورم یکطرفه در اثر لنفادم 

یکی دیگر از علل مهم ورم یک طرفه پا نارسایی های لنفاوی می باشند. اگر به هر دلیل عروق لنفاوی دچار نارسایی شوند باعث تجمع مایعات و مواد زائد در داخل بافت های پا شده ورم پا اتفاق می افتد. ورم ناشی از لنفادم معمولاً یک طرفه و غیر گوده گذار می باشد. البته در مراحل اولیه ممکن است با فشار انگشتان مقداری فرورفتگی ایجاد شود. لیکن در مراحل پیشرفته این ورم کاملاً غیر گوده گذار بوده و با فشار انگشت فرورفتگی باقی نمی ماند. درموردخصوصیات کامل لنفادم می توانیدبه مقالات کلینیک لنفادم دکترهادی زاده (بهترین کلینیک لنفادم اصفهان) مراجعه کنید.

علل لنفادم:

علل مختلفی می‌توانند باعث ایجاد لنفادم شوند. انواع ضربه‌های وارد شده به پاها که مستقیماً بر روی سیستم لنفاوی وارد شوند میتوانند باعث نارسایی لنفاوی و لنفادم شوند. لنفادم از نظر ماهیت یک بیماری پیشرونده می باشد . درمان آن نیاز به به وقت کافی و جلسات متعدد دارد .
گاهی بیماران مبتلا به لنفادم دچار ورم بسیار شدید شده که به آن پیل پایی می گویند این ورم می‌تواند با زندگی طبیعی و معمولی بیمار تداخل داشته باشد بیمارانی که به کلینیک لنفادم اصفهان(دکترهادی زاده بعنوان بهترین متخصص لنفادم اصفهان)مراجعه می کنند، می پرسند که چرا مبتلا به لنف ادم شده ایم . در پاسخ به این بیماران بایستی نگاهی به ماهیت سیستم لنفاوی بیندازیم.

اخذ نوبت از مرکز درمان لنفادم اصفهان:

با استفاده از شماره تلفنهای زیر می توانید از بهترین متخصص درمان لنفادم، نوبت ویزیت و درمان اخذ نمایید:

03132242164

09211016462

03132242165

آموزش های سلامتی...
ما را در سایت آموزش های سلامتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جواد salamatshoma بازدید : 26 تاريخ : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 ساعت: 16:11

تست ورزش یک روش غیر تهاجمی ارزیابی قلب است.

تست ورزش یا تست استرس قلب یک ازمایش برای ارزیابی پاسخ قلب به استرس و ورزش می باشد. این موضوع به این معنا است که عملکرد قلب در حین انجام ورزش یا فعالیت های فیزیکی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
این موضوع باعث می شود که گرفتگی های عروق قلبی مشخص شوند.
در بیماران مختلف ممکنست از تست ورزش استفاده کرد.

تست ورزش قلب چگونه انجام می شود؟

در این ازمایش برای تست عملکرد قلب به کمک دستگاههای مختلف اقدام می شود. برای این تست ، تردمیل و دوچرخه ثابت که در مراکز وجود دارد. در دسترس قرار دارند. بدین صورت که از فرد خواسته می شود بر روی تردمیل شروع به راه رفتن کند و یا بر روی دوچرخه شروع به رکاب زدن کند. البته بهترین متخصص قلب و عروق( بهترین متخصص واریس اصفهان ) برای برخی موارد خاص از تست ورزش بهره می برند.

در حین انجام دویدن یا رکاب زدن،  پزشک سرعت دستگاه را افزایش می دهد و در اینحالت از بیمار خواسته می شود سریع تر رکاب بزند. هدف از اینکار، افزایش ضربان قلب و رسیدن آن به سرعتهای بالا است.افزایش ضربان قلب با افزایش سرعت وشیب دستگاه معمولا تا رسیدن به ضربان قلب هدف (که بر اساس سن و وضعیت جسمانی توسط پزشک تشخیص داده می شود) ادامه می یابد.البته اگر دیگر فرد توانایی ورزش و یا رکاب زدن را نداشته باشد تست ورزش  ادامه داده نمی شود.

در حین انجام ورزش بهترین متخصص قلب و عروق ( بهترین متخصص واریس اصفهان ) ضربان قلب، فشار خون و تعداد تنفس را اندازه گیری می کنند. همچنین به کمک سیگنال الکتریکی نوار قلب نیز ثبت می شود.

در این نوع از تست که در واقع تست قلب است، فرد باید حدود 10-15 دقیقه ورزش را ادامه دهد. البته همانگونه که اشاره شد در صورتی که احساس اذیت شدن کند پزشک کار را متوقف می کند.

تست ورزش قلب

تست ورزش

آمادگی برای تست ورزش چگونه است؟

انجام این تست حدودا کمتر ازیک ساعت ( از زمان اماده سازی تا پایان مرحله) زمان می برد.
تست بصورت راحت و بدون مشکل برای اکثر بیماران ( ولو بیماران مبتلا به واریس) قابل انجام است.برای انجام تست ورزش ابتدا باید به نکته مهمی دقت داشته باشید. اگر داروهای قلب و یا داروهای تنظیم فشار مصرف می کنید، باید به پزشک خود اطلاع دهید. گاهی لازمست برخی از آنهارا به مدت 24 ساعت با نظر پزشک قطع نمایید. داروهای مورد مصرف برای درمان واریس، نیاز به قطع کردن ندارند.

از طرفی بدلیل آنکه چسبهای مخصوصی روی سینه چسبانده می شوند، لذا تراشیدن موی سینه برای اقایان ضروری می باشد.
همچنین بهترین دکتر قلب و عروق ( بهترین دکتر واریس اصفهان ) توصیه می کنند حداقل تا دو ساعت قبل از تست از خوردن و اشامیدن (به خصوص مواد محرک و دخانیات) پرهیز نمایید. به این نکته هم توجه کنید که نباید قبل از انجام تست فعالیت سنگین انجام داده باشید.

پوشیدن لباس های گشاد و راحت توصیه همیشگی برای تست ورزش است. خانم ها از لباس هایی که دارای دکمه در جلو می باشند استفاده نمایند.
بهتر است در صورت امکان ، بیماران حدود 12 ساعت قبل از تست از خوردن و اشامیدن پرهیز کنند.

تست ورزش چه چیزی را نشان می دهد؟

تست ورزش قلب توسط پزشک متخصص قلب و عروق صورت می گیرد. این بررسی برای تشخیص موارد زیر کاربرد دارد:

  • تشخیص بیماری های قلبی و عروقی بویژه انسداد سرخرگهای خود قلب
  • تشخیص عملکرد قلب وعروق آن
  • تشخیص علت احساس تنگی نفس و خستگی مفرط
  • تعیین اثر بخشی داروهای قلبی وعروقی
  • یافتن دلیل عدم تحمل ورزش
  • تشخیص انسداد شریان ها
  • بیماری های قلبی مادرزادی

آموزش های سلامتی...
ما را در سایت آموزش های سلامتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جواد salamatshoma بازدید : 26 تاريخ : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 ساعت: 16:08